Persbericht
Persberichten met nieuwswaarde, dat zijn berichten die er toe doen
Persberichten met nieuwswaarde, dat zijn berichten die er toe doen
Heb je iets met nieuwswaarde te vertellen? Heb je dan al weleens aan een persbericht gedacht? Vergis je niet, want het schrijven van een persbericht heeft meer voeten in aarde dan over het algemeen gedacht wordt. Aan een persbericht zitten bepaalde voorwaarden verbonden. Wanneer je een persbericht schrijft, verplaats je jezelf in de schoenen van de journalist. Je bent als het ware even journalist van beroep. Want wanneer een persbericht goed geschreven is, is de journalist eerder geneigd om het artikel over te nemen. Garantie voor plaatsing is niet verzekerd, maar niet geschoten is altijd mis toch?
Het allerbelangrijkste bij een persbericht is dat het nieuwswaarde moet bevatten. Waarom is het bericht interessant voor de doelgroep van het betreffende medium? Het is wel belangrijk om te onthouden dat een persbericht geen advertentie is, maar een nieuwsbericht. Probeer dus niet commercieel te zijn. In een persbericht draait het om de feiten, heldere formuleringen en to-the-point.
Vind je het moeilijk om een persbericht te schrijven? Logisch en helemaal niet erg, want iedereen heeft natuurlijk zijn of haar eigen vakgebied. En mijn vakgebied is tekstschrijven, waaronder dus ook persberichten. Dus heb je een partner nodig die je helpt met het schrijven van een persbericht? Schakel dan Copy Koks in! Samen komen we tot het beste eindresultaat.
Benieuwd wat Copy Koks voor jou kan betekenen?