E-mail marketing
De oude en welbekende e-mail is én blijft een belangrijk online marketingmiddel
De oude en welbekende e-mail is én blijft een belangrijk online marketingmiddel
E-mail marketing is weer helemaal terug van weggeweest. En dat is natuurlijk niet voor niets. Om te weten waarom, is het allereerst van belang om te weten wat e-mail marketing precies inhoudt. E-mail marketing is een vorm van direct marketing waarbij (potentiële) klanten door middel van een e-mail benaderd worden. Nou za je jezelf terecht afvragen of elke e-mail dan een vorm van e-mail marketing is. Het antwoord hierop is ‘nee’. We spreken van e-mail marketing als één van de volgende doelen aan bod komt: nieuwe klanten werven, bestaande klanten overtuigen te kopen of relatiebeheer.
E-mail marketing is een krachtige tool die eenvoudig, toegankelijk en beschikbaar is voor de meest uiteenlopende bedrijven. Van eenmanszaken tot multinationals: e-mail marketing is interessant. E-mail marketing als marketinginstrument biedt een aantal voordelen. Zo is het inzetten van e-mail marketing relatief goedkoop, efficiënt, doelgericht en is het resultaat meetbaar. Op deze manier kun je altijd meten of je inspanningen datgene opgeleverd hebben wat je voor ogen had.
Er bestaan verschillende vormen van e-mail marketing. Kies voor die vorm die aansluit bij jouw bedrijf en de bijbehorende doelstellingen en doelgroep. Onder e-mail marketing verstaan we onder andere nieuwsbrieven, eenmalige acties of event-driven e-mails. Het belangrijkste aandachtspunt bij alle vormen van e-mail marketing is dat het vaak gezien wordt als ongewenste e-mail, oftewel spam. En omdat jij niet het enige bedrijf bent die je klanten met behulp van e-mail marketing benadert, is het van belang om met een juiste vormgeving en een juiste inhoud te komen. Een vormgeving en een inhoud die eruit springt, waar je doelgroep naar op zoek is.
Benieuwd wat Copy Koks voor jou kan betekenen?